-
#7 Porównywanie stosów
W dwóch ostatnich postach pokazywałem jak zrobić animację na ścieżkach. Dzisiaj pokażę w jaki sposób wykorzystałem te animację. Efekt który uzyskałem prezentuje się w ten sposób: Chodziło o to, aby zwrócić uwagę dzieciaków na to, kiedy ilość jest w równowadze. Tzn, jeśli po lewej mamy tyle samo obiektów jak po prawej, to kolor FAB zmienia…
-
#6 Morphing – animujemy floating action button cz.2 ścieżki
W poprzedniej części opisałem jak stworzyć animację morphingu bez jednego aspektu, mianowicie ścieżek, czyli rzeczy zgoła najpotrzebniejszej. Dlatego dzisiaj skupimy się na ścieżkach. Przykładowa ścieżka wygląda tak: M9,16.2 L4.8,12 L3.4,13.4 L9,19 L21,7 L19.6,5.6 L9,16.2 Z W języku svg tak: <svg fill=”#FFFFFF” height=”48″ viewBox=”0 0 24 24″ width=”48″ xmlns=”http://www.w3.org/2000/svg”> <path d=”M0 0h24v24H0z” fill=”none”/> <path d=”M9 16.2L4.8…
-
#5 Morphing – animujemy floating action button cz.1
Razem z pojawieniem się Material Design, Androida Lollipop wprowadzono nowy sposób przechowywania ikon. Zamiast plików graficznych jak np png postawiono na zgodny z ideą flat design plik typu svg. Nietrudno zrozumieć taką decyzję: xxxhdpi to rozmiar dla fullHd, ileż jeszcze można tych x dodać, żeby obsługiwać 4k, albo w przyszłości 16k? 😉 Svg ma ten…