-
#4 Hakuna Matata, czyli wprowadzenie do języka Suahili
Jak pisałem już wcześniej, podczas tworzenia aplikacji musimy skupić się na matematyce, oraz na nauce języka Suahili (żeby to chociaż był angielski ;). No ale cóż, pora trochę zapoznać się z tym językiem. Wybór dla tamtego obszaru jest raczej oczywisty, jest to jeden z najpopularniejszych języków w całej Afryce, posługuje się nim około 50 mln…
-
#3 Animacja opadania, ruch jest ważny!
Wraz z pojawieniem się Androida Lollipop w systemie Android pojawiło się sporo ciekawych animacji. Po wcześniejszych wersjach to była prawdziwa rewolucja, ludzie naprawdę potrzebowali ładnych rzeczy (swego czasu jeszcze przed Androidem 5.0 w sklepie Play przez jakiś czas bardzo popularny był kalkulator. Nie dlatego, że był super kalkulatorem, był po prostu kalkulatorem. Ale był bardzo…
-
#2 Nie dla metody Copiego-Paste’a, czyli ponowne użycie layoutów w Androidzie
Możliwość ponownego użycia fragmentu kodu, funkcjonalności jest jedną z wytycznych tworzenia dobrego, obiektowego oprogramowania. Znamy klasy, z których możemy dziedziczyć (btw, wiecie jaki jest najlepszy obiektowy sposób zdobycia fortuny? Dziedziczenie :D), znamy interfejsy, przeciążanie itd. Logicznie podobne podejście możemy zastosować tworząc interfejsy użytkownika w androidzie. Zaczynamy od najmniejszego elementu który chcemy wykorzystać, czyli w przypadku…