Pokazywaliśmy już liczby, jako ilości na wszelkie możliwe sposoby. Wyświetlając je na stosie, wyświetlając na ciągu stosów, przedstawiając je obok siebie. Najwyższy czas zrobić coś trudniejszego, mianowicie pora nauczyć się dodawać. Prezentację dodawania myślę, że zrobię innym razem, na razie przeszedłem dalej bezpośrednio do ćwiczeń dodawania. Mam nadzieję, że po takiej ilości prezentacji to, co chcemy osiągnąć będzie już dla ucznia jasne.
Aktywność w tym momencie działa w ten sposób, że losuje nam liczbę z przedziału 0 do 5 włącznie. Po wylosowaniu, wyświetla odpowiednią ilość belek. Użytkownik ma za zadanie dodać te belki przyciskami (+ i -) tak, aby wynik się zgadzał. Po wykonaniu tych operacji naciska na floating action buton, aby sprawdzić wynik. W przypadku, w którym wynik jest prawidłowy zostaje wyświetlona pełna gwiazdka. W przypadku błędnego wyniku, wyświetlona gwiazdka jest pusta w środku. Użytkownik ma pięć prób. Na ten moment nie ma żadnej animacji losowania belek, ponieważ zostaną one przykryte czymś extra, o czym w następnym wpisie 😉
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | private void createReadyView() { firstRand = random.nextInt(6); secondRand = random.nextInt(6); if (firstRun) { bricksFirstArray = stackBricks.getBricksStack(includeFirstStack, firstRand); bricksSecondArray = stackBricks.getBricksStack(includeSecondStack, secondRand); bricksResultArray = stackBricks.getBricksStack(includeResultStack); firstRun = false; } else { bricksFirstArray = stackBricks.refreshStack(bricksFirstArray, firstRand); bricksSecondArray = stackBricks.refreshStack(bricksSecondArray, secondRand); bricksResultArray = stackBricks.refreshStack(bricksResultArray); } counter = 0; firstStackCounterTV.setText(String.valueOf(firstRand)); secondStackCounterTV.setText(String.valueOf(secondRand)); resultStackCounterTV.setText(String.valueOf(counter)); result = firstRand + secondRand; } |