#4 Hakuna Matata, czyli wprowadzenie do języka Suahili

Jak pisałem już wcześniej, podczas tworzenia aplikacji musimy skupić się na matematyce, oraz na nauce języka Suahili (żeby to chociaż był angielski ;). No ale cóż, pora trochę zapoznać się z tym językiem. Wybór dla tamtego obszaru jest raczej oczywisty, jest to jeden z najpopularniejszych języków w całej Afryce, posługuje się nim około 50 mln osób. Można było się z nim zetknąć w książce „W pustyni i w puszczy” lub w filmie: „Król Lew”. Całe szczęście, że obecnie jest on opisywany alfabetem łacińskim, kiedyś używano arabskiego 😉 Suahili w języku Suahili nazywa się kiswahili.

Tytułowe Hakuna Matata znaczy: Nie ma problemu 😉 Język ten jest naprawdę dźwięczny i ma mnóstwo zwrotów, które w Polsce wydają się śmieszne. Wkrótce pewnie dodam wymowę liczenia podczas dodawania klocków, które implementowałem ostatnio, oto jak wygląda liczenie w suahili

sufuri – 0
moja – 1
mbili – 2
tatu – 3
nne – 4
tano – 5
sita – 6
saba – 7
nane – 8
tisa – 9
kumi – 10

Przeglądając zasoby internetu znalazłem jeszcze kilka fajnych zwrotów:

Piga picha mimi! – Zrób mi zdjęcie!
Choo iko wapi? – Gdzie jest toaleta?
Moja kwa moja – Prosto
Sasa hivi saa ngapi? – Która godzina?

Na ten moment nie mamy jakiegoś konkretnego planu w jaki sposób przeprowadzić naukę podstaw tego języka, chcemy dodać obrazki na których będzie zmieniał się wykonawca, czynność i obiekt który będzie podlegał czynności, ale jak zacząć, nie mamy pojęcia 😉 Będzie zabawa, mam nadzieję, że u odbiorców aplikacji również 😉

Pozdrawiam!