#1 Pierwszy problem, jak zrozumieć liczby

Czym jest liczba? Korzystamy z nich na co dzień, ponieważ kiedyś nauczyliśmy się jak to robić, ale wyobraźmy sobie, że mamy przed sobą młody umysł. Umysł w którym ciężko się do czegoś odnieść, ponieważ nie ma zbyt wielu doświadczeń. W jaki sposób wytłumaczyć, czym jest liczba?

Po głębszym przemyśleniu chyba najlepiej będzie połączyć liczbę z ilością. Coś, co dziecko potrafi znaleźć w realnym świecie, jak 2 sztuki jabłka, czy 5 orzechów. W tej wersji spróbujmy po ilości „belek”, co zresztą sugeruje Montessori. Implementacja nie jest zbyt skomplikowana, dodajemy dwa przyciski, przy czym plus jest znacznie wyraźniejszy, bo chcemy zwrócić na niego uwagę. A do tego licznik ilości naszych belek, aby było maksymalnie 10. Po dojściu do maksymalnej liczby odblokuje się następne zadanie, jeszcze nie do końca wiem jak to będzie wyglądać 😉

Następnym krokiem będzie jakaś możliwość porównania ilości i dodania bądź odjęcia z każdej strony, aby nasza waga pozostała w równowadze. Mam nadzieję że będzie to zrozumiałe dla młodych osób 😉

Plany na najbliższym czas:
-dodanie fragmentów
-poprawienie wyglądu belek
-dodanie animacji dodawania poprzez zsuwanie z góry, odejmowania
-dodanie animacji plus/minus na dole
-następna aktywność: porównywanie

Projekt na github.

Pozdrawiam!